Menu Close

Judrieji žaidimai ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje

,,Judrieji žaidimai ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje“

2024-11-18

 Dirbdama fizinio ugdymo mokytoja darželyje su ikimokylinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais pastebėjau, kad viena mėgstamiausių fizinio aktyvumo veiklų yra judrusis žaidimas. Stengiuosi jų pateikti kuo įvairesnių, nes jų metu vaikai patiria daug emocijų, atsiskleidžia jų gėbėjimai ir kūrybiškumas.

Ikimokyklinio/priešmokyklinio amžiaus vaikų fizinio ugdymo pagrindas yra visapusiškas fizinis parengimas, kompleksinis fizinių ypatybių lavinimas (greitumas, vikrumas, koordinacija, bendroji ištvermė), kurį geriausiai atliepia judrusis žaidimas. Tai svarbiausioji vaikų fizinės veiklos rūšis, labiausiai atitinkanti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus tarpsnių vaiko psichofizinius ypatumus.

Judrieji žaidimai – tai vaikui maloni veikla, kurioje jis elgiasi spontaniškai. Žaisdami judriuosius žaidimus, vaikai patiria judėjimo džiaugsmą. Judriųjų žaidimų metu patenkinamas smalsumas, atliekami patys didžiausi atradimai, išgyvenami pačios plačiausios skalės jausmai: džiaugsmas, pasididžiavimas, ramybė, pyktis, nusivylimas, draugiškumas ir pan. Aktyvėja vaikų kūrybinis žaismingumas, tobulėja psichinės bei moralinės savybės. Žaidžiant judriuosius žaidimus akcentuojamas garbingas elgesys (pagarba varžovui, kai jis laimi ar pralaimi). Žaidimai padeda palaikyti psichologinę gerovę, kai kūnas išskiria endorfinus (gerą savijautą sukeliančias chemines medžiagas) ir taip gerina nuotaiką.

Siekiant įvairiapusiškai ugdyti vaikų fizinius gebėjimus bei įvaldyti įvairius judėjimo įgūdžius žaidžiami judrieji žaidimai, kuriuose dominuoja visi esminiai judesiai: ėjimas, bėgimas, šuoliai, mėtymai, laipiojimas. Žaidimas skatina vaikus pritaikyti turimus vieno ar kito judesio įgūdžius, sudaryti naujus judesių derinius, atlikti juos besikeičiančiose situacijose, patiems kurti ir ieškoti judesių atlikimo būdų. Judriųjų žaidimų pagalba vaikai mokosi veiksmus derinti porose, grupėse, komandose, veikti su pasirinktais sporto įrankiais (kamuoliai, kepurėlės, krepšiai, lankai ir t.t.), žaidimo taisyklių bei supranta kodėl reikia jų laikytis. Išryškėja vaikų lyderystė, individualumas. Mokomasi bendrauti ir bendradarbiauti.

Organizuojant judriuosius žaidimus svarbu  vengti ilgų aiškinimų, palikti vietos vaikų kūrybiškumui, paaiškinti kodėl svarbu laikytis taisyklių, naudoti įvairų inventorių, keisti erdves, nebijoti improvizuoti, eiti nuo lengvesnio link sunkesnio.

 

Naudota literatūra:

  1. Kryževičienė L., ,, Judrieji žaidimai vaikų lopšelyje- darželyje: realijos ir perspektyvos“ 2018.
  2. LSU, ,,Ikimokyklinio ir pradinio mokyklinio amžiaus vaikų fizinių ypatybių testavimas ir ugdymas“ (metodinė priemonė pedagogams), 2016.

 

Teksto autorė:

Martyna Peleckaitė

Skip to content