Valdorfo pedagogika − ugdymas, siekiant visuminiai (holistiškai) integruoti intelektinį, praktinį ir meninį mokinių vystymąsi. Besimokant einama nuo pojūčių, patyrimo, išgyvenimo, fenomeno prie analizės, dėsningumų, sistemizavimo, teorijos, siekiant, kad teorija būtų ne pateikiama, o tarytum atrandama. Pradinėje pakopoje mažiau skiriama laiko teorijai, daugiau mokomasi žaidžiant, patiriant, vaizdiniais, piešiant, vaidinant, muzikuojant, šokant. Tai kas anksčiau suvokta pojūčiais, moksliškai gilinama vyresnėje pakopoje. Taip kuriamos aplinkybės savarankiškam, sąmoningam patirtų žinių apmąstymui. Einama nuo ugdymo prie saviugdos. Pedagogika grindžiama mokslu ir intuicija, ugdomas kūnas ir dvasia, nesusiejant su konkrečia religija. Ugdymo esminės nuostatos atitinka demokratinius bei humanistinius principus.
Paimta iš:
Contributors to Wikimedia projects. (2022). Valdorfo pedagogika. lt.wikipedia.org. https://lt.wikipedia.org/wiki/Valdorfo_pedagogika#cite_note-valdorfokoncepcija-2
Siekiant išsamiau susipažinti su Valdorfo pedagogika, rekomenduojame šiuos skaitinius:
ESMINIAI IKIMOKYKLINĖS IR PRIEŠMOKYKLINĖS VALDORFO PEDAGOGIKOS BRUOŽAI