MENINIO UGDYMO MOKYTOJAI
Eidvilė Kadytė
Meninio ugdymo mokytoja (teatras) lopšelyje-darželyje:
- Bendradarbiauja su grupių pedagogais: lanksčiai derina savo veiklą su grupės veikla, dalyvauja vykdomuose projektuose.
- Sudaro vaikams galimybes plėtoti savo kūrybines galias, gebėjimą reikštis ir komunikuoti
teatro raiškos priemonėmis. - Vaikus supažindina su įvairiomis teatro rūšimis.
- Dalyvauja darbo grupėse, rengiant įvairius renginius ir šventes.
- Organizuoja bendrus vaikų-tėvų-pedagogų meninius projektus, edukacinius renginius.
Teatro veikla – tai nuostabi galimybė vaikams išmokti vaidinti, įsijausti į skirtingus personažus ir situacijas. Dalyvaudami teatro užsiėmimuose, vaikai lavina savo kalbinius gebėjimus, mokosi reikšti ir suprasti emocijas, gerina atmintį ir dėmesio koncentraciją. Teatras skatina vaikus bendradarbiauti, bendrauti su kitais, ugdo empatiją ir socialinius įgūdžius. Vaidindami vaikai mokosi spręsti problemas, improvizuoti ir kūrybiškai reaguoti į situacijas. Teatro veikla taip pat padeda vaikams įveikti drovumą, stiprina pasitikėjimą savimi ir ugdo sceninę drąsą.
Eidvilė Kadytė
Meninio ugdymo mokytoja (muzika) lopšelyje-darželyje:
- Organizuoja vaikų muzikinį ugdymą, lavindama jų muzikinius gabumus, muzikos atlikimo įgūdžius, kūrybinę vaizduotę.
- Individualizuoja ir diferencijuoja ugdymą pagal vaikų gebėjimus ir amžių.
- Bendradarbiauja su grupių pedagogais: lanksčiai derina savo muzikinę veiklą su grupės veikla, dalyvauja vykdomuose projektuose.
- Dalyvauja darbo grupėse, rengiant įvairius renginius ir šventes.
- Rengia vaikus dalyvavimui įvairiuose koncertuose, konkursuose, projektuose.
Muzika turi unikalią galią veikti vaiko emocijas ir mąstymą. Klausydamiesi muzikos, dainuodami ar grodami muzikos instrumentais, vaikai lavina savo klausą, atmintį ir ritmo pojūtį. Muzika taip pat padeda vaikams išreikšti savo jausmus, mažina stresą ir skatina kūrybiškumą. Muzikinė veikla dažnai vyksta grupėse, todėl vaikai mokosi bendradarbiauti, klausytis kitų ir kartu kurti muzikinę harmoniją. Muzikos užsiėmimai padeda vaikams suvokti garso pasaulį, ugdo jų gebėjimą susikaupti ir skatina intelektualinį bei emocinį augimą.
I
Meninio ugdymo mokytoja (dailė) lopšelyje-darželyje:
- Organizuoja meninį ugdymą vaikams, turintiems elgesio bei emocijų sutrikimų.
- Padeda vaikams rengtis ir dalyvauti įstaigos, miesto ar respublikos organizuojamose vaikų kūrybos parodose ir konkursuose.
- Konsultuoja ir šviečia tėvus, teikia jiems informaciją apie vaikų ugdymą.
- Padeda kurti įstaigos meninį apipavidalinimą bei šventinę aplinką prieš numatytus renginius.
- Bendradarbiauja su kitais įstaigoje dirbančiais specialistais ir grupių mokytojais.
Dailės užsiėmimai suteikia vaikams laisvę išreikšti save per spalvas, formas ir linijas. Piešdami, tapydami ar lipdydami vaikai ugdo savo smulkiosios motorikos įgūdžius, erdvinį mąstymą ir vaizduotę. Dailė skatina vaikus stebėti aplinką, tyrinėti formas ir spalvas, eksperimentuoti su skirtingomis medžiagomis. Dailės kūriniai leidžia vaikams atskleisti savo emocijas ir mintis, padeda suvokti save ir pasaulį. Be to, kūrybinis procesas stiprina pasitikėjimą savimi, nes vaikai mato savo darbo rezultatą ir jaučiasi vertinami už savo pastangas.
Martyna Peleckaitė
Meninio ugdymo mokytoja (laisvas judesys) lopšelyje-darželyje:
- Organizuoja fizinio ugdymo procesą salėje ir lauke, padeda vaikams išmokti valdyti kūną, judesius ir palaikyti pusiausvyrą, tapti savarankiškesniais, fiziškai stipresniais.
- Individualizuoja ir diferencijuoja fizinio ugdymo tikslus, parenka tinkamas ugdymo strategijas bei deramai jas taiko, stebi ir stiprina ugdytinių sveikatą.
- Bendradarbiauja su grupių pedagogais, lanksčiai derina sportinę veiklą su grupės veikla.
- Inicijuoja ir padeda įgyvendinti sveikatingumo projektus grupėse.
- Dalyvauja darbo grupėse, rengiant įvairius renginius ir šventes.
Sportas yra neatsiejama vaikų meninio ugdymo dalis, nes jis padeda lavinti ne tik fizinius, bet ir emocinius bei socialinius gebėjimus. Fizinė veikla stiprina vaikų sveikatą, ugdo ištvermę, lankstumą ir koordinaciją. Sportiniai žaidimai skatina komandinį darbą, moko laikytis taisyklių ir gerbti kitus. Dalyvaudami sporto veikloje, vaikai išmoksta valdyti savo kūną, suvokti judesių grožį ir ritmą. Sportas taip pat padeda vaikams išreikšti savo energiją, mažina stresą ir gerina nuotaiką. Aktyvi fizinė veikla skatina vaikų savidiscipliną, moko siekti tikslų ir ugdo atsakomybės jausmą.